روشور یا سفید آب چیست - سفید آب چگونه درست می شود و خواص و مضرات آن برای پوست - راهنمای خرید کیسه و سفید آب

روشور یا سفید آب چیست - سفید آب چگونه درست می شود و خواص و مضرات آن برای پوست - راهنمای خرید کیسه و سفید آب

سبک زندگی و سلامت

روشور یا سفید آب در گذشته برای استحمام در زمستان استفاده می شد و استحمام در آن زمان به این صورت بود که تمام سر با آب سرد (نه داغ) شسته می شد و بعد با صابون بدن شستشو داده می شد. در قدیم هر کسی در حمام خود یک ظرف پر از زرد چوبه داشت. و هر کسی که از آب گرم استفاده می‌کرد با مقداری آب که از صابون تهیه شده بود استحمام می‌کرد. زرد چوبه یک درمان کننده بسیار قوی برای بسیاری از بیماری ها به شمار می رود.

کیسه و روشور حمام مدل K001 مجموعه 3 عددی

کیسه و روشور حمام مدل K001 مجموعه 3 عددیمشخصات
  • ابعاد20x2x25 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی500 گرم
  • جنسپلی استر - نخ
مشاهده قیمت
زرد چوبه برای التیام زخمهای کوچک، جراحات بدن و زگیل های پوستی بسیار موثر است و برای التیام انواع جراحات، بریدگی، خراشیدگی، گزیدگی، نیش حشرات، بریدگی از نیش زنبور، نیش عقرب و غیره به کار می رود. اما امروزه به جای آن از صابون های گیاهی، گلاب و مواد شیمیایی استفاده می کنند.این گروه از مواد، ترکیبات طبیعی بوده و شامل آب و نمک هستند و برای استحمام مناسب نیستند و بیشتر در کشورهای آسیای میانه مورد استفاده قرار می گیرند. اگر به‌طور منظم و با استفاده از صابون‌های گیاهی استحمام نمایید، می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی دیگر، مثل گلاب و مواد شیمیایی، پوست خود را لایه برداری کنید.

روشور بدن گل ناب کیمیا مدل R001

 روشور بدن گل ناب کیمیا مدل R001مشخصات
  • سایر توضیحاتبا کیفیت هر بسته شامل 10 تا 15 عدد روشور با عطر لوکس
  • ابعاد15x3x18 سانتی‌متر
  • ابعاد بسته‌بندی15x3x18 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی500 گرم
  • جنسنخ
مشاهده قیمت
به این ترتیب علاوه بر پاک کردن آلودگی‌ها و باکتری‌های موجود در سطح پوست، می‌توانید از خواص مواد طبیعی بهره‌مند شوید و پوستتان را درخشان، صاف و شاداب کنید. برای این کار کافیست در حمام مقداری گلاب یا صابون گیاهی را با گلاب و مواد طبیعی دیگر ترکیب کنید و سپس پنبه‌ای را به آن آغشته کنید و روی پوست خود بمالید. برای اینکه پوستتان روشن شود، می‌توانید از گلاب برای آبرسانی و شفافیت پوستتان استفاده کنید. این نوع سفیدآب در قدیم یک محلول معطر، رنگ های معدنی و چربی حیوانات بود. این رنگ ها باعث ایجاد یک رنگ زرد طبیعی می شدند و برای حمام مناسب بودند.

روشور لطیفه مدل A001 بسته 10 عددی

روشور لطیفه مدل A001 بسته 10 عددیمشخصات
  • سایر توضیحاتکیفیت روشور بسیار عالی می باشد.
  • ابعاد15x16x3 سانتی‌متر
  • جنسنایلون
مشاهده قیمت
رنگ زرد روشن برای حمام ایده آل بود. امروزه به جای رنگ های معدنی از رنگ های سفید، قرمز، سبز و آبی استفاده می شود. در طول تاریخ مردم از این رنگ برای رنگ کردن مو و پوست استفاده می کردند. رنگ کردن مو با سفیدآب اولین بار در چین باستان انجام می شد. این رنگ ابتدا توسط هندوها در مراسم مذهبی استفاده شد. بعد ها در قرن های 18 و 19 به صورت طبیعی وارد شد و در فرانسه و اسپانیا از این رنگ برای رنگ کردن ظروف استفاده می شد. از دیگر ویژگی‌های این رنگ خاصیت ضد آفتاب، ضد میکروب، ضد باکتری و ضدالتهابی بودن آن است.

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480C011

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480C011مشخصات
  • سایر توضیحات- کیسه کوچک و بلند - یک بسته روشور شامل 10 عدد - کیفیت عالی - ابعاد کیسه کوچک : 22 × 15 سانتی متر - ابعاد کیسه بلند : 73 × 15 سانتی متر
  • وزن بسته‌بندی555 گرم
مشاهده قیمت
خواص دیگر سفیدآب یا روشور عبارتند از: خاصیت آرام بخشی، تحریک کننده سیستم عصبی، ضد آلرژی، ضدعفونی کننده و ضدالتهاب است. البته امروزه از سفیدآب به راحتی می توان استفاده کرد، اما با این وجود باید با احتیاط بیشتری از آن استفاده کرد. سفیدآب می تواند منافذ بسته پوست را باز کند و موجب نرمی و لطافت پوست شود. یکی از کاربردهای مهم و اصلی آن، مرطوب کردن پوست به خصوص پوست چرب است. استفاده از سفیدآب برای از بین بردن جوش و آکنه نیز بسیار مفید است. از آنجایی که سفیدآب حاوی اسید‌های چرب است، پوست را مرطوب و لطیف می کند. به علاوه استفاده منظم از این ماده موجب از بین رفتن چین و چروک ها می شود.

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480K003

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480K003مشخصات
  • سایر توضیحات- یک بسته روشور شامل 10 عدد - ابعاد کیسه کوچک : 20 × 15 سانتی متر - یک عدد سنگ پا - ابعاد کیسه بلند : 73 × 13 سانتی متر
  • ابعاد بسته‌بندی22 × 15 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی613 گرم
  • جنسنخ
مشاهده قیمت
به نظر می‌رسد که سفیداب خواص آرام کننده برای پوست نیز داشته باشد. این ماده موجب دفع گرد و غبار از بدن می‌شود. همچنین سفیداب در رفع اگزما و درماتیت که از شایعترین عوامل بروز خارش و تحریک در نواحی پوستی هستند، نیز مفید است. در قدیم از یک قلم جهت لایه برداری استفاده می شد. قلم از آب جوی یا جاری و از گل، خاک و سنگ های ریز و درشت در انواع مختلف ساخته می شد. در آن دوران بیشتر داروهای مورد استفاده در طبابت شامل داروهای گیاهی و حیوانی بودند. قلم های مورد استفاده در طبابت به طور کلی از نوع درشت و تیز بودند به طوری که قلم مورد استفاده بیشتر برای نوشتن کتاب مورد استفاده قرار می گرفت.

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480006

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480006مشخصات
  • سایر توضیحات- کیسه حمام - یک بسته روشور شامل 10 عدد - کیفیت عالی - ابعاد کیسه : 24 × 13 سانتی متر
  • وزن بسته‌بندی453 گرم
  • همراه بابند
مشاهده قیمت
در گذشته قلم در شکل قلم‌های مختلف وجود داشته است و آن ها را از چوب های سخت مثل گردو و فندق می ساختند و از آن ها برای نوشتن انواع نقوش، کتاب ها و مقالات مورد استفاده قرار می گرفتند. همچنین در گذشته از قلم در شکل های مختلف برای رنگ آمیزی استفاده می شد. از رنگ های مورد استفاده در قلم معمولا در طراحی استفاده می شد و آن ها را از پودر رنگ های قرمز، سبز، آبی و بنفش تهیه می کردند. در بعضی کتاب ها گفته شده است: این ماده سفیدرنگ از برگ و میوه درختی که از آن به‌عنوان غذای دام استفاده می‌شود، تهیه می‌شود و از قرن پنجم به‌عنوان دارو مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

روشور بدن مدل 123 بسته دو عددی

روشور بدن مدل 123 بسته دو عددیمشخصات
  • سایر توضیحاتدو بسته روشور هر عدد شامل ده عدد روشور
  • ابعاد بسته‌بندی15 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی840 گرم
  • جنسنایلون
مشاهده قیمت
سفیدآب از لحاظ شیمیایی بی رنگ است ولی به رنگ های سفید، زرد، قرمز و ارغوانی دیده می‌شود که با توجه به درصد خلوص آن، رنگ های گوناگون را می‌توان مشاهده کرد. برای تولید این ماده از سفیدآب (روشور)، ابتدا باید ماده‌ای به‌نام "سرنگ" را از گل و یا برگ گیاه تهیه کرد، سپس آن را در آب به مدت چند ساعت قرار داد. پس از یک شب، این مواد و سایر عناصری که خاصیت سفیدکنندگی دارند در آب حل می‌شوند و محلول غلیظ به‌دست می‌آید. این صابون برای تمیز کردن و شستن پوست های چرب بسیار مفید بود ولی به تدریج در استفاده از سفیدآب محدودیت ایجاد شد، برای همین برخی از پزشکان و عطاران برای ضدعفونی کردن انواع پوست از سفیدآب یا روشور استفاده می کنند.

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480 A011

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480 A011مشخصات
  • سایر توضیحات- کیسه حمام - یک بسته روشور شامل 10 عدد - کیفیت عالی - ابعاد کیسه : 22 × 13 سانتی متر
  • وزن بسته‌بندی424 گرم
  • همراه بابند
مشاهده قیمت
این صابون برای نرم کردن پوست های خشک هم بسیار سودمند و مناسب است. در کتاب های مرجع داروسازی در مورد فواید سفیدآب یا روشور مطالبی وجود دارد و بعضی از متخصصان این علم در این خصوص صحبت کرده اند. برخی از اطبای قدیم، سفیدآب یا روشور را از طریق سفید کردن خلط به صورت سنتی و پزشکی تجویز کرده اند. در قدیم برای درمان بیماری‌های عفونی از این ماده استفاده می شد. در طب قدیم برای سفیدآب موارد زیر را گفته‌اند: 1. رفع جوش های بدن، سرسفیداب (به شکل قرص) و نرم کردن سینه‌ها برای درمان و التیام عفونت های سینه به کار می روند. 2. برای درمان و بهبود اسهال.

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480K002

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480K002مشخصات
  • سایر توضیحات- یک بسته روشور شامل 10 عدد - کیسه کوچک - ابعاد کیسه کوچک : 20 × 15 سانتی متر - یک عدد سنگ پا
  • ابعاد بسته‌بندی14 × 20 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی532 گرم
  • جنسنخ
مشاهده قیمت
امروزه از روشور برای لایه برداری به صورت سنتی و از ترکیب آب، سفیده تخم مرغ، مواد شوینده با سایر مواد برای پاک کردن قسمت های مختلف بدن و ماساژ با آب و مواد دیگر برای پوست استفاده می شود. این عمل باعث بهبود عملکرد عضلات ناحیه های مختلف بدن می شود. بسیاری از افرادی که به سفیدی مو مبتلا هستند با سفید آب و روشور می توانند ریشه های سفید مو را از بین ببرند و برای رسیدن به این منظور باید از روغن نارگیل، روغن بادام یا زیتون و زرده تخم مرغ به عنوان نرم کننده استفاده کنند.

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO48011

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO48011مشخصات
  • سایر توضیحات- کیسه بلند حمام - یک بسته روشور شامل 10 عدد - کیفیت عالی - ابعاد کیسه : 73 × 15 سانتی متر
  • وزن بسته‌بندی508 گرم
مشاهده قیمت
امروزه برای روشن شدن پوست صورت از برخی سفیدآب ها به صورت سنتی استفاده می شود که از این سفیدآب ها می توان برای شست وشوی صورت و بدن استفاده کرد. از سفیدآب برای پوست های تیره صورت و دست باید به صورت موضعی استفاده کرد زیرا این روش بسیار موثر است. بعضی از عطارها و کسانی که به نوعی رایحه درمانی کار می کنند از روشور برای تسکین درد به ویژه هنگام سرماخوردگی و سرفه استفاده می کنند.

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480d011

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480d011مشخصات
  • سایر توضیحات- کیسه حمام - یک بسته روشور شامل 10 عدد - کیفیت عالی - ابعاد کیسه : 22 × 15 سانتی متر
  • وزن بسته‌بندی449 گرم
مشاهده قیمت
شاید به همین دلیل، در گذشته به روشور و فواید آن (و البته مضرات آن!) بی توجه نبوده و برای داشتن یک حمام خوب، از این مواد طبیعی استفاده می کردند. امروزه نیز این محصول در بازار وجود دارد و در بعضی منازل هم وجود دارد اما به اندازه‌ی روشورها و عطارهای شیمیایی موثر نیست. سفیدآب می تواند با خشکی های پوست مانند اگزماهای پوستی، آفتاب سوختگی شدید و ترک پاشنه پا مبارزه کند. سفیدآب همچنین می تواند چربی های اضافی، بافت پوست و همچنین مواد سمی را از بین ببرد. استفاده از سفید آب در دوران بارداری و شیردهی، برای افزایش ایمنی بدن زنان باردار و شیرده و همچنین برای درمان کم خونی مفید است.

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480- I011

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480- I011مشخصات
  • سایر توضیحات- کیسه کوچک و بلند - یک بسته روشور شامل 10 عدد - کیفیت عالی - ابعاد کیسه کوچک : 22 × 15 سانتی متر - ابعاد کیسه بلند : 73 × 15 سانتی متر - ابعاد لنگ : 280 × 48 سانتی متر - ابعاد لیف : 48 × 26 سانتی متر - لیف دارای رویه ای لایه بردار - ابعاد لیف کوتاه :24 × 10 سانتی متر - ابعاد لیف بلند : 47 × 10 سانتی متر - مناسب پوست‌های معمولی - دوام بالا - لیف بلند مناسب برای شستشوی پوست کمر و نواحی پشت بدن
  • وزن بسته‌بندی801 گرم
مشاهده قیمت

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480E011

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480E011مشخصات
  • سایر توضیحات- کیسه کوچک و بلند - یک بسته روشور شامل 10 عدد - کیفیت عالی - ابعاد کیسه کوچک : 22 × 15 سانتی متر - ابعاد کیسه بلند : 65 × 11.5 سانتی متر
  • وزن بسته‌بندی513 گرم
مشاهده قیمت

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480A003

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480A003مشخصات
  • سایر توضیحات- کیسه کوچک و بلند - یک بسته روشور شامل 10 عدد - یک عدد لنگ - کیفیت عالی - ابعاد کیسه کوچک : 22 × 15 سانتی متر - ابعاد کیسه بلند : 73 × 15 سانتی متر - ابعاد لنگ : 290 × 61 سانتی متر
  • وزن بسته‌بندی658 گرم
مشاهده قیمت

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480- J011

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480- J011مشخصات
  • سایر توضیحات- یک بسته روشور شامل 10 عدد - کیفیت عالی - ابعاد لنگ : 280 × 48 سانتی متر - ابعاد لیف : 48 × 26 سانتی متر - لیف دارای رویه ای لایه بردار - ابعاد لیف کوتاه :24 × 10 سانتی متر - ابعاد لیف بلند : 47 × 10 سانتی متر - مناسب پوست‌های معمولی - دوام بالا - لیف بلند مناسب برای شستشوی پوست کمر و نواحی پشت بدن - رنگ بندی محصول بر اساس تنوع رنگی لیف ها میباشد
  • وزن بسته‌بندی640 گرم
مشاهده قیمت

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480- F011

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480- F011مشخصات
  • سایر توضیحات- کیسه کوچک و بلند - یک بسته روشور شامل 10 عدد - کیفیت عالی - ابعاد کیسه کوچک : 22 × 13 سانتی متر - ابعاد کیسه بلند : 65 × 11.5 سانتی متر
  • وزن بسته‌بندی489 گرم
مشاهده قیمت

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480- H011

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480- H011مشخصات
  • سایر توضیحات- کیسه کوچک و بلند - یک بسته روشور شامل 10 عدد - کیفیت عالی - ابعاد کیسه کوچک : 22 × 15 سانتی متر - ابعاد کیسه بلند : 73 × 15 سانتی متر - ابعاد لنگ : 280 × 48 سانتی متر
  • وزن بسته‌بندی646 گرم
مشاهده قیمت

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480- B006

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480- B006مشخصات
  • سایر توضیحات- کیسه حمام - یک بسته روشور شامل 10 عدد - کیفیت عالی - ابعاد کیسه : 24 × 13 سانتی متر - ابعاد لنگ : 280 × 48 سانتی متر
  • وزن بسته‌بندی532 گرم
مشاهده قیمت

روشور مدل 2009 بسته 20 عددی

روشور مدل 2009 بسته 20 عددیمشخصات
  • ابعاد4x3.5x2.5 سانتی‌متر
  • ابعاد بسته‌بندی13x16x1 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی300 گرم
  • جنسنخ
مشاهده قیمت

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480K001

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480K001مشخصات
  • سایر توضیحات- کیسه کوچک و بلند - یک بسته روشور شامل 10 عدد - یک عدد لنگ نخی - کیفیت عالی - یک عدد سنگ پا - ابعاد کیسه کوچک : 20 × 15 سانتی متر - ابعاد کیسه بلند : 73 × 13 سانتی متر - ابعاد لنگ :284 × 61 سانتی متر
  • ابعاد بسته‌بندی20 × 19 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی609 گرم
  • جنسنخ
مشاهده قیمت

روشور کوه شاپ مدل A001 بسته 2 عددی

روشور کوه شاپ مدل A001 بسته 2 عددیمشخصات
  • سایر توضیحات- 2 بسته روشور - هر بسته شامل 10 عدد روشور
  • ابعاد بسته‌بندی15 × 16 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی820 گرم
مشاهده قیمت

سفیدآب سپنتا کرمان مدل روشور وزن 250 گرم

سفیدآب سپنتا کرمان مدل روشور وزن 250 گرممشخصات
  • ابعاد20x15x7 سانتی‌متر
  • جنسالیاف طبیعی
مشاهده قیمت

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480- G011

مجموعه کیسه و روشور کوه شاپ مدل MO480- G011مشخصات
  • سایر توضیحات- کیسه کوچک و بلند و یک عدد لنگ و یک بسته روشور - یک بسته روشور شامل 10 عدد - کیفیت عالی - ابعاد کیسه کوچک : 22 × 13 سانتی متر - ابعاد کیسه بلند : 65 × 11.5 سانتی متر - ابعاد لنگ : 280 × 48 سانتی متر
  • وزن بسته‌بندی578 گرم
مشاهده قیمت