ترموستات یخچال کجا قرار دارد - راهنمای خرید ترموستات یخچال ویترینی و ایستاده، ترموستات یخچال سامسونگ، امرسان، الکترواستیل و..

ترموستات یخچال کجا قرار دارد - راهنمای خرید ترموستات یخچال ویترینی و ایستاده، ترموستات یخچال سامسونگ، امرسان، الکترواستیل و..

خودرو

اگر ترموستات یخچال سامسونگ ایراد داشته باشد و درست کار نکند، یخچال دچار مشکل می‌شود. به عبارت دیگر اگر ترموستات یخچال سامسونگ خراب باشد، کمپرسور شروع به کار نمی‌کند و سرمایش لازم را به کاربر ارایه نمی‌کند.  بهترین کار برای افزایش طول عمر دستگاه این است که مشکل ترموستات یخچال را شناسایی و برطرف کنید. 

ترموستات یخچال و فریزر مدل دانفوس کد B6208

ترموستات یخچال و فریزر مدل دانفوس کد B6208مشخصات
  • ابعاد بسته‌بندی6x5x15 سانتی‌متر
مشاهده قیمت

ترموستات یخچال سامسونگ باید با دقت تنظیم و بر حسب نوع یخچال  و ظرفیتی که برای یخچال در نظر گرفته شده است، انتخاب شود.ترموستات یخچال همچنین به کنترل عملکرد کمپرسور و جلوگیری از خرابی آن کمک می کند. همچنین ترموستات با ثابت نگه داشتن دمای یخچال در حد مناسب، مانع از یخ زدن مواد غذایی می شود. این نوع ترموستات همچنین موجب افزایش طول عمر دستگاه و کاهش مصرف انرژی می شود. ترموستات علاوه بر حفظ دمای یخچال، برای یخچال فریزر هم کاربرد دارد.این قطعه کار تنظیم دمای یخچال را نیز انجام می دهد. در یخچال سامسونگ هر سال از یک ترموستات استفاده می شود و این قطعه بر روی سیستم کنترلی آن سال ها نصب شده است. برای تعمیرات یخچال سامسونگ بهتر است به واحد تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ مراجعه کنید تا بهترین خدمات ممکن را دریافت کنید. 

ترموستات یخچال و فریزر مدل ویترینی کد TSC-093C

ترموستات یخچال و فریزر مدل ویترینی کد TSC-093Cمشخصات
  • ابعاد بسته‌بندی8x6x14 سانتی‌متر
مشاهده قیمت
در یخچال سامسونگ ترموستات در کنار کمپرسور قرار دارد. بنابراین دمای پایین یخچال به وسیله یک سنسور حرارتی که در آن تعبیه شده است، شناسایی می شود. وقتی دمای داخلی یخچال به دمای تنظیم شده رسید، جریان برق کمپرسور قطع می شود.در این شرایط یخچال باید استارت بخورد. در غیر این صورت کمپرسور یخچال سامسونگ نمی‌تواند به خوبی کار کند.  اگر ترموستات از کار بیفتد، موتور یخچال از کار می‌افتد و یخچال نمی‌تواند به خوبی یخ نگه دارد. برای بازکردن آن باید پیچ های روی بدنه آن باز شوند. در این شرایط باید پیچ ها را خارج کرد. تنظیم نادرست ترموستات یخچال می تواند عملکرد کمپرسور را مختل و عمر دستگاه را کوتاه کند.اگر یخچال سامسونگ به سیستم عیب یابی خودکار مجهز نباشد، ممکن است عملکرد خوبی نداشته باشد یا حتی ممکن است دچار مشکلات دیگر شود. به همین دلیل لازم است در صورت بروز مشکل در عملکرد یخچال، حتما از این سیستم استفاده کنید. به طور کلی عیب یابی و تعمیر مشکلات یخچال سامسونگ به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد. در کنار متخصصان تعمیر یخچال باید به ابزار مدرن و پیشرفته نیز مجهز باشند تا بتوانند مشکلات موجود در یخچال را به درستی شناسایی کنند و تعمیر آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. در صورت نصب درست و تعمیر به موقع ترموستات یخچال سامسونگ می توان از افزایش مصرف برق و استهلاک کمپرسور جلوگیری کرد. در ادامه با سایر ویژگی‌های این قطعه بیشتر آشنا می شوید. یکی از نکات مهم در تعمیر یخچال سامسونگ، تعویض ترموستات یخچال سامسونگ است. برای تعویض ترموستات یخچال سامسونگ مراحل زیر را انجام دهید. در ابتدا برق ورودی یخچال را قطع کنید و در صورتی که مشکل با باز کردن درب یخچال حل نشد، برای تعمیر یخچال سامسونگ باید اقدام به باز کردن درب یخچال کنید و ترموستات و سیم‌پیچ به دقت چک شوند. پس از چک کردن سیم‌پیچ و ترموستات، با دقت به صفحه پنل کنترل یخچال سامسونگ توجه کنید تا در صورت درست بودن آن‌ها، درب یخچال سامسونگ به درستی چفت شود. پس از چفت شدن، دکمه خاموش/روشن را فشار دهید.اگر به هر دلیلی سنسور کنترل کننده ی دما از کار بیفتد یا خراب شود، سیستم کنترل کننده دچار مشکل خواهد شد. به این معنا که یخچال نمی تواند سرما را برای مدت زیادی در خود نگه دارد و از تنظیم خارج می‌شود. اما اگر دما بالا برود و یا یخچال خراب شود، سنسورها به درستی کار می کنند و به موقع دما را تنظیم می‌کنند. در یخچال سامسونگ معمولا کلیدهایی وجود دارد که از طریق آن می توان حالت سرمایش یا گرمایش را تنظیم کرد. با بالا و پایین رفتن درجه سرما، جریان برق وارد میکروسوییچ های فن می‌شود و فن شروع به کار می کند. رله هایی در ترموستات یخچال سامسونگ وجود دارد که در زمان پایین آمدن درجه سرما آن را قطع می کند تا مانع از پایین آمدن دما شود. این رله ها هم در یخچال ساید سامسونگ و هم در یخچال های بدون برفک سامسونگ وجود دارد و از ورود برق به این دستگاه جلوگیری می کنند.