علت شل شدن ساقه پدیلانتوس و نگهداری گل پدیلانتوس ساده

علت شل شدن ساقه پدیلانتوس و نگهداری گل پدیلانتوس ساده

خانه و لوازم آشپزخانه

پدیلانتوس به میزان کمی رطوبت نیازمند است اما در هر زمان که به این نتیجه رسیدید که احتیاج به رطوبت دارد یک لایه از خاک را بر روی گلدان و در زیر گلدان بکشید، سپس آبیاری را تکرار کنید. برای آبیاری پدیلانتوس، در اواسط روز از آب جوشیده سرد شده استفاده کنید و بعد از گذشت چند دقیقه دوباره به آن آب بدهید. آبیاری بیش از اندازه گیاه را پیر و پوسیده می‌کند، همچنین آبیاری زیاد باعث سیاه شدن برگ‌ها و در نهایت پوسیدگی گیاه می‌شود.

گیاه طبیعی پدیلانتوس کد yt32

گیاه طبیعی پدیلانتوس کد yt32مشخصات
  • وزن3500 گرم
  • ابعاد150x150x300 میلی‌متر
  • ابعاد گلدان15x15x17 سانتی‌متر
  • جنس گلدانپلاستیکی
  • نوع گیاهگل‌ها و گیاهان زینتی
  • سایر توضیحاتگلدان پلاستیکی ساده همراه با کاور کاغذی
مشاهده قیمت

پدیلانتوس به خاک مرطوب احتیاج دارد، از خاک‌های خیلی سبک و غنی استفاده کنید. گلدهی آن هم در اواسط بهار و تابستان و در فصل پاییز می‌باشد. از آنجایی که این گیاه آب دوست است خاک گیاه باید غنی از مواد مورد نیاز آن باشد، در غیر این صورت ریشه‌ی این گیاه از میان خواهد رفت و گیاه دچار مشکل خواهد شد. در غیر این صورت گیاه آب دوست را به حال خود رها کرده و ریشه نخواهد داشت.

کود کامل پدیلانتوس مدل A04 حجم 120 میلی لیتر

کود کامل پدیلانتوس مدل A04 حجم 120 میلی لیترمشخصات
  • سایر توضیحاتبرای استفاده به صورت مصرف با آب آبیاری حدود 10 میلی لیتر ( 1 قاشق غذا خوری) را در یک لیتر آب حل کنید و با آن آب هفته ای یکبار آبیاری انجام دهید. در صورت استفاده به صورت محلول پاشی با نسبت 1 به 20 رقیق شود و هر دو هفته یکبار آن را روی برگ ها اسپری کنید. حجم 120 میلی لیتری این محصول جهت استفاده در 10 گلدان متوسط و یا 10 بار برای یک گلدان متوسط کافی می باشد.
  • نوع خاک و کودمایع
  • وزن بسته بندی0.120 کیلوگرم
  • ویژگی‌های خاک و کودعملکرد اصلی: گل‌دهی
  • مناسب برایمناسب برای افزایش رشد رویشی، زایشی و گلدهی انواع گیاه پدیلانتوس
  • مواد تشکیل‌دهندهنیترات کلسیم و منیزیم، منوآمونیوم فسفات، نیترات پتاسیم، کلات های آهن، مس، روی، منگنز، مولیبدن و بور
مشاهده قیمت

پدیلانتوس را باید در مکانی آفتابگیر و در مکانی سایه روشن نگهداری کنید. بهترین محل برای نگهداری پدیلانتوس در فصل رشد همان جایی است که گیاه در طول روز در زیر آفتاب قرار دارد. در فصل تابستان باید گیاه را به محلی با دمای بالاتر مانند 10 درجه سانتی گراد منتقل کنید. در زمستان که گیاه رشد کمی دارد برای خنک نگه داشتن این گیاه می‌توانید از مه پاش استفاده کنید. گل‌های پدیلانتوس به نور بیشتری نسبت به بقیه گل‌ها نیاز دارند.

کود تقویتی مخصوص پدیلانتوس هپی پلنت مدل HP154 حجم 120 میلی لیتر

کود تقویتی مخصوص پدیلانتوس هپی پلنت مدل HP154 حجم 120 میلی لیترمشخصات
  • سایر توضیحاتنحوه استفاده: سه در بطری را در یک لیتر آب حل کرده و با محلول بدست آمده هر 20 الی 30 روز پدیلانتوس های خود را آبیاری کنید- قبل از مصرف به خوبی تکان دهید (رسوب موجود در کف ظرف کاملا طبیعی و به خاطر کیفیت و غلظت بالای کود است)
  • نوع بسته‌بندی محصولبطری 120 سی سی
  • نوع خاک و کودمایع
  • وزن بسته بندی0.13 کیلوگرم
  • ویژگی‌های خاک و کودلزوم استفاده بصورت محلول
  • مناسب برایتمامی انواع پدیلانتوس (سبز، صورتی، ابلق، لب ماتیکی و ...)
  • مواد تشکیل‌دهندهعناصر درشت مغذی نیتروژن، پتاسیم، فسفر، منیزیم و گوگرد و عناصر ریز مغذی آهن، روی، منگنز، مس، مولیبدن و بر و هیومیک اسید خالص
مشاهده قیمت

در زمستان که گیاه دچار بیماری قارچی می‌شود باید برگ‌ها را با قارچ کش سمپاشی کنید تا علایم آن از بین برود. آبیاری بیش از حد برای گیاهتان مناسب نبوده و موجب پوسیدگی گیاه خواهد شد. گیاه پدیلانتوس، یکی از گیاهان رونده‌ای است که به راحتی می‌تواند در گوشه‌ای از باغچه خانه شما جای بگیرد. برگ‌های این گیاه دارای حالت کشیده هستند. برگ‌های گیاه پدیلانتوس، رشد سریعی دارند و به آرامی رشد می‌کنند.

در صورت نگهداری این گیاه، می‌توانید از زیبایی آن به صورت طبیعی لذت ببرید. گل‌های پدیلانتوس مانند گل‌های یاس بنفش می‌باشد. گیاه پدیلانتوس، به آب و نور متوسطی نیاز دارد. آبیاری این گیاه بسیار حساس می‌باشد. اگر پدیلانتوس را در خانه نگهداری می‌کنید به آبیاری آن توجه داشته باشید. پدیلانتوس‌ها به آبی بیش از اندازه و بیش از حد نیاز دارند.با آبیاری بیش از اندازه از بین خواهند رفت. زمانی که پدیلانتوس‌ها شروع به رشد کردند، آن را از گلدان خارج کنید.

این گیاه با آب‌وهوای معتدل هم سازگار است. این گیاه گل‌های سفیدرنگی تولید می‌کند. پدیلانتوس دارای برگ‌های سبز براق است. در صورت آبیاری بیشتر، برگ‌ها زرد رنگ می‌شوند که احتمالا ناشی از کمبود آب در گیاه است. پدیلانتوس در آب و هوای سرد بیشتر رشد می‌کند. این گیاه نیازمند مقدار زیادی از آب و مواد غذایی می‌باشد. پدیلانتوس بیشتر با سبزیجات و میوه‌های مختلف سازگار است.

خاک گلدان این گیاه باید مرطوب باشد، خاک پدیلانتوس باید سبک و شنی باشد. برای این گیاه گلدانی با عمق کم بهتر است. خاک این گیاه نباید خیلی گل آلود باشد. توصیه می‌شود از یک کود مایع مناسب برای این گیاه استفاده شود. پدیلانتوس از جمله گیاهان همیشه سبز و پر دوام می‌باشد. برای حفظ رطوبت در گیاه بهتر است از مواد غذایی غنی از منیزیم در خاک آن استفاده کنید.

برای اینکه پدیلانتوس به خوبی رشد کند باید دمای محیط آن باید بین 15 تا 23 درجه باشد. هر گیاهی نیاز به نگهداری خاص خودش را دارد. اگر خاک گلدان گیاه پدیلانتوس خشک شده باشد گیاه رشد مناسبی نخواهد داشت.بهتر است برای شاداب نگه داشتن پدیلانتوس، هر 6 ماه یک بار با کود مخصوص گیاهان آن را تقویت کنید. خاک مناسب برای پدیلانتوس ، خاکی با زهکشی مناسب بوده و برای این گیاه بهتر است از یک کود مایع و یا خاک برگ استفاده نمایید.  بهترین خاک برای این گیاه، خاکیست که دارای PH اسیدی بوده و عاری از نمک باشد.